söndag 31 maj 2009

Middag med GR-tjejerna.

Vi har nu spelat Gin Rummy i över fem år och för ett tag sen så bestämde vi att vi skulle lägga 50 kronor var varje gång och sedan gå ut och äta på något trevligt ställe, synd bara att vi inte kom på det tidigare... Nu hade det äntligen blivit dags för det och vi hade bokat bord på 18:e våningen i Gothia Towers och deras skaldjursbuffé. Vi började kvällen hemma hos mig med lite bubbelvin & jordgubbar, sen tog vi spårvagnen ner till Korsvägen och till Gothia Towers. Vi fick ett trevligt bord med kanonfin utsikt.

När det kom till att beställa vin till maten så började vår beslutsångest, vi kände inte igen någon av sorterna så vi valde på länderna istället, hehe, tack och lov att vi hade en trevlig servitris som kunde råda oss till ett bra val. Själva buffén såg lockande ut, eller vad sägs om detta:




Det var kanongott, åtminstone det mesta, dessvärre så hade de överkokat havskräftorna till min stora besvikelse men det fanns så mycket annat gott så besvikelsen gick snabbt över. Varken C.F eller C.E-O hade ätit ostron tidigare så det skulle ju testas och till det drack vi ett glas Kava, hur gott som helst. Vi satt där i några timmer och åt och drack gott. Vi hade tänkt fortsätt upp till Heaven 23 men medan jag tog lite "frisk luft" utanför i väntan på att de skulle komma så funderade jag på om inte Incontro skulle vara trevligare och det visade sig vara ett utmärkt val. Jag var så törstig så jag höll på att dö, puh. Jag hade tänkt att jag skulle hålla mig till vin hela kvällen, bästa valet ur LCHF-synpunkt, men det första jag såg när vi kom in på uteserveringen var en stor härlig mojito, så vintankarna bara försvann ut i tomma intet... Fast först så beställde jag ett stooort glas vatten, vi fick en kanna, efter det kunde jag koncentrera mig på min mojito, mmmm riktigt fräscht och gott, så här såg första rundan ut som bestod av Mojito, Irish Coffee och en Frozen Strawberrydaiquiri:

och den andra, där kommer jag bara ihåg vad min hette och det var en Mango Mania, ack så gott...

och dom tog slut illa kvickt...

och så räddningen, den söta vattenkannan... hehehe...


fjärde och sista rundan, den tredje försvann någonstans på vägen, bestod av en Frozen Strawberrydaiquiri och en Mango Batido, himmelskt!!!

Sammanfattningsvis så hade vi en himla trevlig och framförallt god kväll! De hade livemusik hela kvällen och en tjej och sjöng kompad av flygeln, hur mysigt som helst. Så vill ni ha goda drinkar så är det detta stället som gäller, helt klart.

1 kommentar:

  1. Dom drinkarna såg inte dumma ut...så sugen man blir...

    Kram//H

    SvaraRadera