tisdag 12 maj 2009

Hur helgen har varit.

Vaknade innan klockan ringde i fredags, hu, men efter lite kaffe så kändes det faktiskt rätt ok. Det är faktiskt rätt intressant att vara på väg vid denna tidiga tidpunkt, det är inte så mycket folk ute om man säger så. Väl på stationen så gick jag till mitt tåg.


Tyvär så hade jag lite svårt att somna på tåget, var mest seg, av någon oförklarig anledning.

Det var inte bara jag som var på besök hos paranteserna utan även min farbror och faster. Det var några år sedan jag träffade dem och det var trevligt. De har planer på att flytta tillbaka till Kristdala igen och det tycker jag låter som ett bra förslag, förhoppningsvis så får jag då även träffa mina kusiner också någon gång för det var väldigt länge sen.


I övrigt så ägnade jag och mamma oss åt att mata den här lille krabaten och hans/hennes vänner.


Dom var så söta, kom på morgonen och tittade uppfordrande in på oss, som om dom ville säga att nu var det dags för lite mat, hehe. I övrigt så visade Småland upp sin vackraste sida, förutom vid en och annan liten skur, en liten stuga någonstans där vore inte alls fel...

I söndags var det dags att besöka kyrkan och se konfirmanderna.

Det var lite segt i kyrkan men brorsonen skötte sig bara fint. Efteråt så var det middag hemma hos brorsan, jag hade ju "krånglat" till det lite så det fick köpa annan mat till mig, äsch, så krångligt är det ju faktiskt inte men de hade gjort pajer och det är ju inte så käckt. Jag fick kyckling och det var jättegott och till efterätt färska bär så jag var belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar