lördag 16 maj 2009

ESC!

Kom hem från jobbet för en liten stund sen och har hunnit med både en dusch och lite att äta. Fötterna känns rätt möra men annars är det rätt ok. Ikväll blir det att sitta klistrad, nåja, framför tv:n, eftersom jag tillhör den kategorin som gillar denna tillställning som sänds ikväll. Har kollat kvalet både tisdag och torsdag men det var väl inte nån låt som fastnade direkt. Men så spelade de upp de fasta länderna, dvs England, Frankrike, Tyskland, Spanien och Ryssland som vann förra året. Jag hajade till direkt när jag hörde Frankrikes bidrag, rösten kändes bekant på något vis. Så jag har nu googlat upp detta och den artisten har jag redan i min skivsamling, hepp. Hon heter Patricia Kaas och har en underbar röst så henne ska jag hålla på ikväll och så på Malena förstås, i såna här sammanhang blir man rätt patriotisk, hehe. Sen får vi se om det dyker upp något annat som kan vara intressant. H.S kommer över snart, vi brukar följa både den svenska och den internationella ihop, så varför ändra på ett vinnande koncept? Henne ska jag utsätta för min experimentkladdkaka. Varför den är ett experiment? Den innehåller varken socker eller mjöl, om det blir god så ska jag lägga upp receptet på den, men bara om den blir god...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar