tisdag 2 juni 2009

Varmt!

Äntligen har det börjat bli lite svalare i min lägenhet! Förmiddagen var ingen höjdare eftersom solen ligger på och värmer upp huset då. Jag har varit ledig idag och det har ju ändå gett mig en del möjligheter, typ att hoppa in i duschen och svalka mig en stund och vara nere i källaren som är sval och skön. Nej, jag brukar inte tillbringa varma dagar i källaren, förutom när jag har tvättstugan och idag var det en sådan dag. Gårdagen var lite värre eftersom jag jobbade och varmt och kvalmigt är bara förnamnet. Ska bli intressant framöver med tanke på att jag ska jobba hela sommaren... Dessutom ska jag snart gå upp till heltid, på gott och ont. Fördelen är ju när lönen kommer och det är en stor, riktigt stor, fördel med tanke på hur generös A-kassan är, hm. Nackdelen, det är latmasken som talar, är att det inte blir mycket ledigt över huvudtaget med tanke på att vi har öppet 7 dagar i veckan, men men, det ordnar sig, vem vet var jag hamnar i framtiden, hehe. Tar för närvarande en liten paus från matlagandet, det är kort-kväll ikväll och som ni nog redan gissat så är det hemma hos mig. Jag har förberett ingredienserna till en Ceasarsallad, så nu är köket lite varmt så därför smet jag in till datan istället.
Det är inte så att jag har något emot sommaren men jag föredrar helt klart dom sköna kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar