söndag 31 maj 2009

Säsongspremiär för mig!

C.H kom hem till mig på kvällen och vi tog ett par glas vin och för närvarande så är detta min favorit.

Satt och tjöta ett tag innan det var dags att dra sig mot Liseberg. Vi var inte så där jättetidiga så det fick bli spårvagnen, med tanke på att jag bor så vansinnigt långt därifrån. Kunde inte låta bli att ta en bild på vägen till entren, vackert, eller hur?



Det ser så inbjudande ut att man blir sugen på att ta sig ett dopp men kanske inte efter bara ett par glas vin, sen är det säkert inte så fräscht i vattnet heller för den delen. Med tanke på hur nära det är till Skånegatans små celler så ska man nog inte ens tänka tanken... Små och små förresten, hur ska jag kunna veta det, jag har ju inte ens satt min fot där och har inte en tanke på att göra det heller, hehe.


Anledningen till att vi skulle till Liseberg var att Miss Li skulle uppträda. En underbar artist som sprider sådan energi och glädje med sin musik. Texterna kanske inte alltid är så positiva men musiken... den är skönt jazzig, kabaréinfluerad och det känns som om man befinner sig på en klubb någon gång på 20-talet, inte för att jag var med då men jag kan ju tänka mig... Behöver man komma i stämmning eller piggas upp så är det Miss Li som gäller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar