fredag 4 september 2009

Thåström - en nostalgitripp.

Just nu är det återigen väldigt mycket Thåström i mitt liv, främst så lyssnar jag på den tidiga Thåström under hans Ebba Grön-period, vilka minnen det väcker :). Ebba Grön gästade Hultsfred väldigt mycket i början av deras karriär (det var då Rockparty började fast i betydligt mindre skala) ett år, kommer inte ihåg vilket, så var de i Hultsfred inte mindre än fyra gånger och jag var på tre av dom konserterna, missade tyvärr deras spelning med Dag Vag :(.

Det jag tänkte berätta är hur det gick till när jag fick mitt hett efterlängtade foto av Thåström, hehe, lite pinsamt men preskriptionstiden lär väl ha gått ut vid det här laget...

Efter konserten så träffade vi en kompis till min kompis som kände Thåström (en riktig "jag-mötte-Lassie-grej") så hon tog med oss backstage och försvann in i ett rum... Kul! Vi stod kvar där en stund men så öppnades dörren och en kille kom ut. Man är ju inte så kaxig alla gånger så jag frågade lite försynt om han kunde ta ett kort på Thåström med min kamera, han tog kameran och gick in i rummet. Vi var hur nervösa som helst. Efter en stund så öppnades äntligen dörren och en person kommer ut med min kamera i ena handen och en öl i den andra. Vem som kom? Ingen mindre än Thåström själv... Jag trodde jag skulle dö, fick tunghäfta och ville helst av allt falla ner genom det berömda hålet i marken. Dessvärre funkar det ju inte så i praktiken, så när han frågade vems kameran var så fick jag ju pipa fram att det var min, hu, så jag tog mitt kort och sen då? Vad säger man till sin idol som står framför en. Nåt vettigt som gör att man kan förlänga stunden kanske? Hade nog varit bra men som sagt hjärnan hade gått i strejk, min kompis var inte till nån hjälp, så jag fick samlat mod till mig och ställde då den ultimata frågan - Får jag smaka din öl? Herregud, var får man alla intelligenta frågor ifrån? Pinsamt värre. Här är iallafall det berömda kortet:

Några dagar senare när jag bläddrade i Okey-tidningen (en idol-tidning från 80-talet) så var det till min stora glädje ett reportage med Ebba Grön. Inte lika kul när jag kom till mitten av artikeln och fick läsa att han tyckte det var så jobbigt med alla småtjejer som sprang omkring med sina instamatik-kameror, hmm, kände mig inte alls träffad...

Om jag fick smaka ölen? Jajemensan, kommer tyvärr inte ihåg om den smakade bra men jag har iallafall delat en öl men Thåström! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar