tisdag 1 september 2009

Åter till Af

Min första arbetslösa dag och eftersom inte något underverk hade skett så var det bara att knalla iväg till arbetsförmedlingen och anmäla sig.

Jag var där lite över nio och till mitt förtret så öppnade de inte kundmottagningen förrän tio. Jag plöjde igenom dagens GP medans väntrummet fylldes med folk. Många var upprörda över att det inte fanns några kölappar eller vettigt kösystem och den enda förklaringen som gavs var att de öppnade klockan tio och då först kunde man få hjälp att komma till rätt person så att man inte behövde vänta två gånger, ja ja, jag säger då det... Jag kom därifrån klockan elva... det går undan ibland, hmm.

Jag fortsatte in till Nordstan för jag är så gott som byxlös. Jeansen är för stora och funkar bara att ha på sig i en kvart när dom är nytvättade sen är dom en smärre katastrof och sen är det bara tunna sommarbyxor som trängs i garderoben och det är inte läge att ha dom längre, det börjar ju bli lite kyligt. Jag hittade två par byxor, så efter lite andra små inköp så traskade jag hemmåt igen, väldigt nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar