lördag 19 september 2009

En mysig fredag.

En morgonbild från min franska balkong...
Senare på dagen så var jag på mitt nyss avslutade jobb för att hämta min "avslutningsblomma", eller hämta och hämta förresten, jag fick själv välja vad jag ville, de tyckte det var lättast så... Efter mycket letande och funderande så hade jag till slut valt ut två stycken som jag skulle försöka att välja mellan.

Dels så var det en vanilj orkide' (Vanilla planifolia), hade ju spanat in den sen jag börjde jobba där i april, men smålänningen i mig har tyckt att den var lite för dyr...

Det andra alternativet som jag hittade var lianhoyan, eller Hoya linearis som den så fint heter. Den ser förresten ut så här i utvecklat tillstånd.

Det slutade med att båda två hamnade hemma hos mig :) Tack det det!!!

Igår fyllde även min väninna, sen typ 10-12 år tillbaka, år och hon skulle givetvis gratuleras. Det började med att jag skulle provsmaka en tårta, hon tyckte att jag skulle ta lite på fingret, bara för att känna hur den smakade, men det kändes ju dumt så jag tog fram en sked istället, den var inte ett dugg god men jag provsmakade några gånger för säkerhets skull. Jag får nog be om receptet, kan ju vara bra att ha om man behöver ett nytt tårtrecept nån gång...

Sen hade vi bestämt att vi skulle gå till Knossos och äta, jag har längtat hela veckan efter deras lammrätt. För säkerhets skull så kollade vi med datorn så att det skulle vara öppet, nähä, då blir vi skickade till något som heter Alta Marea, en italiensk krog som ska öppna inom kort i Knossos gamla lokaler, inte roligt alls. Men vi är ju inte dom som är dom, så vi funderade lite och bestämde oss istället för denna.

Silvis, en palestinsk restaurang och har ni inte testat den så gör det. Det är en underbart härlig atmosfär där och maten, en massa smårätter, är jättegott. Det är ett ställe som jag varmt rekommenderar. Den unga damen som var med uppfann en alldeles egen komponering, pommes inlindat i Liba-bröd, kan nog bli en riktig hit framöver, hehe.

Sen åkte vi hem till födelsedagsbarnet och drack kaffe och åt en underbart god pannacotta, lagad av sambon. Jag hade med mig en film som vi kollade på, The International, med ingen mindra än

min favorit, Clive Owen, om filmen var bra? Nja, jag har sett bättre om man säger så... Efter det så tog jag spårvagnen hem och stupade i säng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar