torsdag 24 september 2009

Det närmar sig...

I morse var det sånt där riktigt ruskigt höstväder, precis sånt väder som gör att man bara vill krypa längre ner under täcket. Däremot så var det en klar förändring när jag var på väg till Arbetsförmedlingen.

Jag måste erkänna, arbetsförmedlingen är inte precis mitt favoritställe att besöka. Det är inte alltid man varit på gott humör när man lämnar dem. Denna gången visste jag ju i och för sig att det var lugnt, jag hade ju positiva nyheter att berätta. Den handledaren jag fick, efter att ha väntat hela två minuter, hann ju bara med första sidan på GP, var såå trevlig och var såå glad att jag hade fått jobb. Fick med mig lite papper om vad jag ska tänka på när jag nu beger mig till vårt grannland. Jag inser att det är mycket som ska hinnas med nu, eller rättare sagt nästa vecka så i helgen får sätta mig ner och skriva en lista på allt som ska fixas. Varför det är så bråttom nu? Om det inte inträffar något allvarligt så börjar jag jobba den 5/10, om lite drygt en vecka alltså. Den 21/10 sätter vi oss på planet till Kina och då bör jag ju ha både pass och visum med mig.

1 kommentar:

  1. GRATTIS!!
    Förstår att du har fått jobb och att du ska resa till Kina dessutom. Låter härligt och att lyckan ler mot en e viktigt. Lycka till med båda sakerna!! Kram Annika

    SvaraRadera