onsdag 6 maj 2009

Aldrig mer utan kaffe...

Onsdag morgon och jag är ledig!!! Jag var visserligen ledig igår också men jag kände mig tidvis rätt borta under dagen. Det började med att jag vaknade lite i sex på morgonen och gick upp och satte på tevattnet, kaffet var slut men det visste jag ju redan sen innan och jag hade ingen ork att gå till affären när jag kom hem i måndags kväll. Drack mitt te och insåg att det inte var samma sak, visserligen var det gott men det gjorde ju inte mig piggare precis. Vid sju-tiden gick jag och la mig igen och sov någon timme eller så. Inget hade jag att äta heller så det var bara att göra sig iordning och åka till affären på tom mage, fick givetvis huvudvärk också så det fick bli ett par treo, riktigt bra början på dagen. Åkte till Willys på Mölndalsvägen, får ju passa på nu när jag återigen har månadskort... Handlade lite och åkte sedan hem, utsvulten, och tog ett par "mackor" med mycket ost och det hjälpte för stunden. Sen gick jag och la mig igen, hehe, hade ingen ork alls. När jag slutligen kom upp igen så satte jag igång att fixa käk, det var ju nämligen min kortkväll så det var bara att sätta igång. Gjorde köttfärslimpa, brysselkål, kall sås och potatiskroketter (till mina gäster). Efter maten kände jag mig som en ny människa igen. Hur det gick i kortspelet? Jag vann!!!!!!!

I morse när jag äntligen fick mitt kaffe så smakade det alldeles fantastiskt, tänk att kaffe kan vara så gott på morgonen...Hädanefter tänker jag inte utsätta mig för en tom kaffeburk på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar