lördag 22 augusti 2009

Svininfluensan

Ännu en jobbig natt, har hostat och därför inte kunnat få någon sammanhängande sömn, fast jag hade 4 kuddar under huvudet. Jag är så less på att vara sjuk nu och längtar verkligen efter att bli frisk. En del har undrat om det är svininfluensan jag har och ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte en aning. När jag läst om symptomerna så stämmer de ganska bra men det kan lika gärna vara en rejäl förkylning eller vanlig influensa. Jag brukar ju åka på det en gång om året och det som skiljer denna mot tidigare gånger är att jag började veckan med ont i hela kroppen och 39 graders feber, så hög feber vet jag inte när jag senast hade. Men eftersom jag inte är en person som springer till doktorn så fort det är något, snarare tvärtom det får vara något väldigt akut om jag ska söka vård, så lär jag väl aldrig få reda på det. Fast det är klart är jag kass på måndag så har jag inget val eftersom vi måste ha läkarintyg från 7:e dagen men jag planerar att det är över tills dess.

Det som gör att jag inte tror att det är svininfluensan är denna bild som en kompis skickade. De som är drabbade känner säkert igen sig men det stämmer inte på mig, tack och lov... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar