lördag 29 augusti 2009

20 kg

20 liter mjölk

eller 40 paket smör, ja, det är så mycket jag har lyckats gå ner sen jag började i februari. Det har visserligen gått lite upp och ner och med på tok för mycket kolhydrater den senaste tiden. T.ex den gången när brorsonen och hans kompis var på besök, då hade jag bakat en kladdkaka och hur intresserade var dom av den???
För att inte falla för frestelsen så frös jag in den, kunde ju vara bra att ha något att bjuda på nästa gång när nån kom över på en fika eller varför inte ta med sig den till jobbet...

Vet ni hur gott det är med frusen kladdkaka??? Den tog slut på en vecka och det enbart med min hjälp...

Sen har jag ju varit sjuk ett tag nu och i början var det väldigt synd om mig. :(
Ingen ork att laga mat och suget efter kolhydrater var enormt och då är ju mackor och kakor perfekt, hehe. Det är väl inte för inte som det kallas för comfort food. Jag var så vansinnigt sugen på bröd men när jag väl tog första tuggan så kände jag att det var rätt överreklamerat, ungefär som med pizza, det doftar helt underbart men smaken lever inte direkt upp till doften.

Tidigare när detta hänt, och det har hänt många gånger, så har jag bara gett upp, inte tyckt att det var någon ide' att fortsätta, allt var ju ändå förstört så då kan man ju lika gärna fortsätta att äta. Men inte denna gång, det kändes bara självklart att fortsätta med LCHF, för trots allt har det ju gett resultat och jag har ingen tanke på att sluta upp med detta. Jag inser nu att det är inte hela världen om man tar ett litet snedsteg om man bara ser till att komma upp på banan igen så snart som möjligt.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Det är ju jättebra :) // Helena

    SvaraRadera
  2. 20kg!Vad underbart att höra hur mänsklig du är med kladdkakan och sedan målmedvetet kämpar vidare. Inspirerar andra gör du också då. Grattis! Annika J.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, det känns gott!

    SvaraRadera