tisdag 25 augusti 2009

Att sova eller inte sova...

Det här med att sova gott tar man ju oftast som en självklarhet. Personligen så brukar jag inte ha några som helst problem med att somna - någonstans... Ligger kanske och läser lite sen släcker man lampan och inom en snar framtid så kommer John Blund och tar en med till drömmarnas värld.

Det är så det brukar se ut men inte de senaste nätterna. Är ju som sagt var sjuk och har haft en överjävlig hosta de senaste nätterna. Så fort jag lagt huvudet på kudden så börjas det. För hur skönt är det att försöka sova med 4-5 kuddar under huvudet, det är ju ingen direkt njutning precis. Hur man känner sig dagen efter ska vi inte ens prata om.

Igår var det jag som knallade iväg till vårdcentralen och efter lite provtagningar, blodprov och en provsticka i halsen (finns det ingen bättre variant?). Fick en massa recept med mig därifrån och blev sjukskriven resten av veckan... Lagom kul när det är min sista vecka på jobbet, men men detta var ju inte direkt planerat om man säger så. Hämtade ut mina recept och för att göra en lång historia kort - jag behövde bara 1 (en) kudde i natt, hur underbart som helt.

Dessutom kände jag mig rätt utvilad när jag gick upp vid lite i sex...

2 kommentarer: