lördag 8 augusti 2009

Helgen har bara börjat...

Jag har nu en ledig helg framför mig och det känns bara såå skönt. Jag uppskattar verkligen mina lediga dagar och tar tillvara på dem som de sällsynta ögonblick de är :). Vissa dagar får jag hur mycket som helst gjort medans andra ägnas åt lugn och vila. Innan jag började på mitt nuvarande jobb så var jag ju "ledig" varje dag. Visst hade jag saker att göra men mycket sköts upp till morgondagen eller till framtiden. Inte var jag inspirerad att göra något heller. Det är skillnad nu men det är väl så, har man mycket att göra så blir man inspirerad att göra mer.
Det får mig osökt att komma in på tankens kraft och vilken stor roll den egentligen spelar i våra liv. Det är ju genom tankarna som man kan påverka sina känslor, så tänk på vad du tänker på nästa gång.

Tänker man positivt så blir allt så mycket lättare. Man har alltid ett val så varför inte ta den lätta vägen, varför krångla till det och försvåra tillvaron? När jag slår upp mina gröna på morgonen så tänker jag på hur bra dagen ska bli och efter en stund så bara pirrar det i kroppen och det är en sån skön känsla. Sen flyter dagen bara på, inga missade bussar längre... Visst, jag kan vara kaxig och säga att man ska tänka positivt men jag har emellanåt varit raka motsatsen och då går inget som det ska. Det är kanske inte alltid så lätt att känna sig positiv och dom dagarna kan blir väldigt långa Ibland så hör jag människor som är trötta och bittra och tycker att allt är pest, blir det bättre av att sprida sina negativa åsikter till de runt omkring? Tror inte det, men mest av allt så är det de själva som blir lidande. Testa det så får ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar