tisdag 30 juni 2009

Jag får värmeslag...


Idag trodde jag att jag skulle bli tokig på värmen, en del säger att man inte ska klaga, men hallå eller, det beror ju på var man befinner sig. Jag är ju inte direkt känd som någon värmeälskare, jag älskar solen på våren och hösten men på sommaren så föredrar jag enbart skuggan och de sköna sommarkvällarna, hehe. Idag har det varit så varmt på jobbet så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, svetten bara droppade och jag fick smått panik. Jag blev räddad av en jobbarkompis som gav mig en liten, bokstavligt talat, dusch. Det var så svalkande och skönt och det höll i sig ett tag tills det var dags för nästa dusch, vet inte riktigt hur jag ska stå ut om dagarna annars... Inte nog med att solen gassar på, vi går ju inte direkt i tunna sommarbyxor på jobbet och skorna ska vi inte tala om... rejäla skor med stålhätta - riktigt bra sommarskor med andra ord. Usch vad jag gnäller, men jag har känt mig lite kinkig idag, det är tur att man har något vackert att titta på om dagarna då...

Som om inte värmen vore nog så fick jag med mig jobbtelefonen hem, snyggt jobbat Johansson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar