söndag 14 juni 2009

God mat & trevligt sällskap

Satte mig på 3:an och åkte hem till några kompisar i majorna, vad gör man inte för att fly från Monster Jam, dessvärre var det ingen hemma där så jag fick vänta i hela två minuter innan de dök upp... Vi bestämde att vi skulle gå till Maj-vallen och så här vackert var det på ett ställe på vägen dit. Daggkåpa kan ju göra vem som helst salig...


Där skulle det vara något slags jippo, invigning av gräsplanen eller nåt sånt. Lagom till att vi kom dit så började de packa ihop för dagen, timingen kunde kanske ha varit lite bättre men men... Istället gick vi till en uteservering och tog ett glas vin i väntan på att ytterligare en kompis skulle dyka upp. Det var så himla gott väder så vi satt där en stund och bara njöt av tillvaron. Sen började vi gå hemåt för vid det här laget så började vi bli lite hungriga. Middagen var riktigt god, det var först avokado med cf & rom och sedan fick vi lax med färsk sparris, spenat och hollandaisesås och det hela avslutades med jordgubbar, hur gott som helst.

Jag tror att jag har börjat få tillbaka mina smaklökar, förut var jag väl sådär förtjust i jordgubbar men nu smakar de hur gott som helst. Kanske kan det bero på att jag inte direkt äter något sött nuförtiden, vad vet jag, gott är det iallafall. Resten av kvällen spelade vi spel, tjötade och drack kaffe, en riktigt trevlig kväll med andra ord. Tack för den!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar