fredag 12 juni 2009

Presenttips!

Ibland vet man inte vad man ska ge bort, antingen det är födelsedag, inflyttningspresent eller bara för att man känner för det. Istället för att komma med en present + blommor så kan man slå ihop det till en helhet. Här kommer ett tips som är enkelt att göra och som dessutom blir väldigt fint.


Man tager vad man haver eller så köper man... I detta fallet, som var en inflyttningspresent, så köpte jag fatet på IKEA, sen botaniserade jag lite på Freja Blommor och i mataffären. Arrangemanget består av rosor, anastasia (kryssantemum), lime, grön chili, gröna vindruvor, värmeljus, gelekulor och sisal. Allt på en bädd av vatten, så det är lite bökigt att frakta men det löste jag genom några meter plastfolie som jag virade runt.

Jag har använt mig av det här temat många gånger och med olika material. Oftast så går jag på ett färgtema. En annan gång skulle jag ge bort en skål och den fyllde jag med chokladägg med grönt folie, avokado och lime (igen, men det är väldigt användbart). Så använd fantasin och gör en rolig present nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar