fredag 3 juli 2009

Ledig dag = Bra dag!

Fredag och jag har varit ledig hela dagen, gött! Vaknade visserligen halv sex, pga värmen, men vad gör det när man är ledig. Känns som om det var evigheter sen jag var ledig, kan kanske bero på att jag inte var hemma förra helgen. Vid sju-tiden gick jag och la mig igen, insåg att jag fortfarande var lite trött, så jag började med en stund på spikmattan och sen somnade jag... Gick bara och möste hela förmiddagen och det var så skönt. Sen var det tvättstugan som väntade, det var ju ett tag sen nu, så korgen var minst sagt rågad. Hade bestämt med några vänner att ta en fika och vi skulle ses kl 18, jag kom två minuter i och var sist, inte riktigt likt mig men jag hade varit inne och snurrat på Clas Ohlson innan så det var därför. Ett förslag var att vi skulle gå ner till Operan och sätta oss, det lät ju som en strålande idé, tyvärr så var det inte öppet.

Eftersom vi ändå var nere vid hamnen så var nästa förslag Barken Viking, kanonbra, vi gick upp för den något rörliga trappan, jag hade fullt sjå med att se till att inte skorna trillade av, såg hela scenariet framför mig, hur jag tappade den ena och skulle få gå skolös resten av kvällen... Men jag klarade det! Det var inga andra ute denna vackra fredagskväll när antagligen halva Sverige börjar sin semester, utan vi fick bord hur lätt som helst, inte.

Till slut bestämde vi oss för att gå till Fröken Olsson´s, det var nästan inte en kotte där, jag gick och kollade utegården, tänkte att det var väl alldeles knökat där, men inte, det fanns flera lediga bord - äntligen hade vi hittat ett ställe där vi kunde slå oss ner. Vi fikade och pratade i några timmar och hade det jättetrevligt, vid nio så var det stängningsdags så vi drog oss ner mot Drottningtorget och där löstes vår lilla grupp upp. När jag kom hem var det bara att gå ner till tvättstugan igen och hämta upp mina rena torra kläder, och alldeles straxt så är jag redo för en kvällsdusch innan jag går och lägger mig, det är ju trots allt jobbardag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar