fredag 25 september 2009

Min Guide.

Igår var det åter dags för meditation, min favoritstund i veckan. Det var Susanne som höll i den denna vecka också, väldigt rart av henne med tanke på att hon har hyrt en stuga under två veckor men ändå tar sig tid att åka in till Ametistgrottan för att leda meditationen. Jag fick till och med mig en kompis, C.F, efter att ha tjatat ganska länge. Undrens tid är inte förbi, var Rogers kommentar, kanske med tanke på att C.F bor granne med dem och brukar vara där rätt ofta men aldrig tidigare varit med på en meditation.

Igår var det en alldeles underbar och speciell meditation. Så nu vet jag hur det känns att rida på en elefant...

Förra veckan var det ju en person i ljus kåpa som dök upp och givetvis så var jag ju nyfiken på om han, ja det känns som en han, skulle dyka upp igen. Till min glädje så gjorde han det, jag kom tillbaka till samma sal som förra veckan och där var han. Vem är då denna mystiska person som inte vill visa sitt ansikte? Han presenterade sig som Simon och berättade att han var min guide! Det var ett väldigt intressant möte. Mina andra följeslagare dök också upp mot slutet och det var väldigt känsloladdat. Sen tog Susanne med oss tillbaka till verkligheten...

Vad jag fick med mig på resan?


Dels fick jag med mig ett bergkristall kluster, är ni nyfikna på vad olika stenar har för innebörd så kan ni gå in på KRISTALLRUMMET, och kolla.
Blomman jag fick med mig var en ringblomma, den kunde inta ha varit mer rätt för mig just nu.

Jag kommer att sakna torsdagarna på Ametistgrottan, nu när jag ska flytta på deltid. Men förhoppningsvis så kommer det att finnas möjlighet att göra ett besök nån gång ibland ändå, fast inte lika regelbundet. Sen kan jag ju alltid se fram emot nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar