tisdag 29 september 2009

Effektiv gårdag

En underbar morgon när man vaknar av solstrålarna. De har ju lyst med sin frånvaro ett tag nu så det kändes extra gott att de behagade göra ett besök idag. Solen, om något, ger verkligen energi.

Igår var jag riktigt stolt över mig själv! I vanlig ordning hade jag en lång att-göra-lista som jag faktiskt betade av det mesta på. Jag var inne i stan straxt efter tio och började med att ta id-kort, måste ju ha detta till min visum-ansökan, alla är ju inte fotogeniska på bild och jag tillhör definitivt inte den skaran men det var bara att betala och se glad ut. Sen vidare till Cityakuten för att hämta en dos Ducoral, allt för att slippa magsjuka. Efter det så var det en tur till Skatteverket och Försäkringskassan, men de var inte mycket till hjälp där, de hade inte så stor koll på vad som gäller i Norge men jag fick med mig ett personbevis i alla fall. Kinesiska konsulatet var nästa ställe på listan. Där inne satt en hel drös med slipsförsedda kostymnissar och väntade, tack och lov så fanns visumpappren nära till hands och jag norpade åt mig ett par stycken, ifall jag skriver fel... Så på fredag är det jag som rusar dit så fort jag har fått mitt nya pass i näven. På hemvägen slank jag in på Bolagret och där stod de... mina nya kaffeglas, kändes riktigt bra att få shoppa lite också.

När jag kom hem tog jag itu med min sista garderob, så nu är jag äntligen klar med dem, gött!

Färggladare garderob får man leta efter, kan inte hjälpa att jag är så förtjust i alla dessa färger.
Eftermiddagen tillbringade jag i soffan med en liten fröken som nyligen har brutit foten - igen...



Vi låg och kollade på Mary Poppins, så nu har jag sett den också. Sen vankades det en jättegod kycklingrätt, mums, och jag fick min önskan om att se Idol i uppfyllelse, kanske inte enhälligt men är man gäst så är man, hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar