onsdag 29 april 2009

Första dagen på jobbet.

Igår vaknade jag redan vid fem-tiden, lite överdrivet tidigt om jag får säga det själv, så jag somnade om och klev slutligen upp lite i sex. Det är ju alltid lite pirrigt första dagen på ett nytt jobb. Men jag blev så väl omhändertagen så... Fick en hel hög med arbetskläder, skor, skjortor, t-shirt och ett par byxor. Lite bökigt att ha ett skåp på ett ställe och omklädningsrummet på ett annat, men det löser sig. Gick igenom hela byggvaruhuset och presenterades för folk både här och där. Det är tur att de flesta har namnskyltar, med tanke på mitt fenomenala minne, hehe. I övrigt så var det en lugn dag och jag pysslade om växterna och svarade, i den mån jag kunde, på frågor. Ibland när det var något jag inte hade en aning om så gick kunden och jag och letade reda på nån som kunde, så det löste sig.
Jag ser inga större problem med jobbet, jag kommer väl in i de olika avdelningarna så småningom... När jag kom hem på kvällen hade jag så ont i fötterna så det fick bli ett fotbad. Jag vet ju att jag kommer att vänja mig så småningom men jag kände mig lite ynklig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar