måndag 20 september 2010

Less...

Måndag morgon, en lite gråtrist dag men vem vet, solen kanske kommer på visit lite senare. Just nu känner jag mig lite less - på det mesta faktiskt. Jag funkar inte så bra när jag bara går hemma, det blir absolut ingenting gjort, vare sig åt det ena eller andra hållet.

Vad vill jag göra då? Jag önskar att jag visste. Längtar efter ett jobb eller en sysselsättning som jag brinner för. För om jag bara "tar" ett jobb så blir jag rastlös efter ett tag och vill bara vidare till... ja vadå? Det känns som om det alltid har varit såhär. Jag blir rastlös efter ett tag och vill att det ska bli en förändring eller kanske flytta. Jag vet ju att det bara hjälper för stunden men just nu kryper det i kroppen.


Jag har för mycket tid att tänka helt enkelt, önskar att jag kunde tänka lite kreativt och med lite framåtanda istället men nähä varför tänka så när man kan analysera sin situation tills man inte ser någon ljusning alls bara grottar in sig mer och mer.

Nä, det är ingen höjdare nu och jag är så rastlös så jag vet inte vad men vad gör jag åt saken? Precis! Absolut ingenting - och det är det värsta av allt...

Jag ska ta mig en lång funderare, meddelar när jag kommit fram till något som gjort mig klokare!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i dina rader, vi är nog båda "tänkare".

    Sköt om dig! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja vi är nog det, hehe, upp och ner som en pannkaka. Ha det så gott själv! kram

    SvaraRadera