lördag 18 september 2010

Besök i porten bredvid.

Då var årets besök hos tandläkaren avklarade, ja det blev ju två gånger denna vecka. Har ju haft "lite" problem med en tand som har en gammal lagning så den fixade han till. Sen var det ju den där vanliga kollen och den var ok. Jag har absolut ingen tandläkarskräck men det finns en sak som jag inte gillar och det är de där röntgenbilderna. Allvarligt talat, varför kan de inte uppfinna någon snällare metod. När de ska ta bild på mina gaddar så är det först och främst tungan som är i vägen, den försöker väl motsäga sig behandlingen så gott det går. Sen säger de åt en att bita ihop och då kommer kväljningarna. Sen ska man bita ihop helt med tänderna, men hallå, gomen tar ju emot. Man ligger där fastklämd i stolen och biter ihop så gott det går medans tårarna sakta rinner ner... Så förutom det så är det inga problem...

Tandläkareyrket kanske man skulle ha satsat på? Bra betalt genom att hjälpa (plåga) andra, men vem står ut med det dät borrande ljudet hela dagarna? Bara det är ju tortyr nog...

Sen är det skönt att ha så nära till tandläkaren, jag bor på 40 och han finns på 38, inte helt fel!

1 kommentar:

  1. Det har hänt att jag nästan somnat i stolen:-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera