onsdag 29 juli 2009

Köket

Nu är jag äntligen klar med köket. Jag blev som sagt inspirerad när jag läste Karen Kingstons "Rensa i röran med feng shui". Jag har slängt en hel del, hm, och en del ska jag lämna till Stadsmissionen, så efter jobbet hade jag bestämt att jag skulle dit och lämna det men tro det eller ej - då hade de semesterstängt! Inte bra alls, så det var bara att åka hem igen med grejerna, lite snopet. Hade god lust att bara ställa grejerna där men med tanke på julivädret och klåfingriga figurer så beslöt jag mig för att ta hem det igen. Nästa vecka bär det av igen för ett nytt försök.

Det är inte klokt vad mycket udda saker jag har samlat på mig, två glas här och tre glas där men inte nu längre. Eller rättare sagt några saker var jag tvungen att spara tills jag hittat nya som jag kan byta med. Så nu är det jag som ska ge mig ut på stan och shoppa loss...

För att visa att det blev skillnad, näe, inte kika i skåpen (inte för att jag skäms, allt har faktiskt fått en alldeles egen plats) men ytan kan jag visa upp. Lite skämsigt med före-bilderna, det liknar mest en avskälpningsplats och det är väl egentligen precis vad det varit en tid nu, tyvärr. Har helt enkelt inte orkat bry mig + att jag har varit så trött när jag kommit hem från jobbet. Får de där städtanterna på tv se detta så har jag väl dom utanför dörren innan jag vet ordet av. Men nu känner jag mig inspirerad och tv:n är för det mesta avstängd och då finns det ju en hel del tid över för annat...

Hu!

Hu jeda mig...

Men efter-bilderna är jag desto nöjdare med...

Now we talking...

Mycket bättre

eller hur?
Här är en till som verkar nöjd med resultatet...

Så nu är det bara resten kvar och jag ser till och med fram emot det...

2 kommentarer:

  1. Wow vilken skillnad. Jag behövde inte ens läsa någon bok för att komma igång, efter vi pratat sprang jag hem och började röja i köket. Tack för inspirationen.

    SvaraRadera
  2. Varsågod, roligt att jag kunde inspirera dig! :)

    SvaraRadera