lördag 25 juli 2009

Rensa i röran med Feng Shui - Karen Kingston

Behöver man inspiration för att städa, rensa, röja och få ordning på sitt hem så är det här den absolut bästa boken att läsa. När man läser den så är det lätt hänt att man bara lägger den ifrån sig och sätter igång med röjningen. Jag har läst den flera gånger och jag kommer säkert att läsa den flera gånger till just för att man blir så inspirerad att bara sätta igång. Man börjar verkligen ifrågasätta allt som man sparar och lägger på hög. Ni känner säkert till tankarna; den kan vara bra att ha, jag ska laga den sen, den saken har jag fått från någon som skulle ta väldigt illa vid sig om jag gjorde mig av med den. Men hallå, det är ju du som ska leva med grejerna så varför ha kvar saker som inte är hela, saker som du inte gillar, kanske dubbla uppsättningar av vissa saker. Är det inte roligare att bara ha saker omkring sig som man verkligen gillar? Vad döljer sig egentligen längst inne i skåpen? Man kan få många överraskningar när man väl börjar röja, hehe. Så sälj, ge bort eller släng allt som ni inte vill ha eller behöver, tänk vilken glädje det kan bli för någon annan att få något som du tröttnat på. Så vill och behöver ni ha en push för att komma igång så läs boken...

Karen Kingston har även ett Feng Shui hotel på Bali, skulle inte göra ont alls att tillbringa en semester där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar