lördag 31 oktober 2009

Shopping på Bejing Road

Dagen innan vi skulle flyga hemåt igen, eller åtminstone halva, hade vi vikt åt shopping. Jag menar, vi kan ju inte åka till Kina utan att shoppa, chefen var kanske inte fullt lika entusiastisk över detta men han hade sin inköpslista också så det var bara att gilla läget, hehe. Gatan bestod av vanliga butiker och så dessa små hål i väggen där de hade tryckt ihop hur mycket saker som helst. Mestadelen bestod av väskor, kläder, skor, smycken och blandat krafs. Hade det varit första gången för mig så hade jag nog handlat som en galning men jag anser att jag numera är lite mer härdad och köpte därför inget som jag inte ville ha, jag har lärt mig...

En sak som fascinerar mig med detta landet är hur de transporterar saker och ting...

En sak som jag faktiskt handlade rätt mycket av var dessa...

Klara för att smugglas in i Sverige, hehe...

På tal om cigaretter, när vi kom till Peking, eller Bejing som staden numera heter, så beslagtog dom båda mina tändare, kul, det får man inte föra in i landet pga explosionsrisken, hade jag ingen aning om, men nu vet jag bättre, nästa gång så tar jag med tändstickor på resan de syns inte lika väl på skärmen... Så när jag skulle uppsöka rökrummet på flygplatsen, vilka har blivit otroligt fräscha och nästan inte luktar rök alls, så var det en biltändare som som stod till buds...


På tal om tändare...

Den här kunde jag bara inte låta bli att köpa, hehe, ser väl inte så märklig ut, en vanlig röd tändare men...

när man ser dess riktiga storlek, jag säger bara China goes America...

På kvällen var vi på hotellets kinesiska resturang, gott är bara förnamnet. Vi beställde lite olika rätter, kanske ett par för många men det är kul att testa lite olika rätter. Vi var rätt hungriga så dessvärre blev det bara en rätt som hamnade på bild, det var räkor som dolde sig i dessa knyten, ack så goda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar