tisdag 20 oktober 2009

Mitt möte med Benny Rosenqvist

Då har jag precis kommit hem från mitt möte med Benny. Har varit lite småpirrig inför detta hela dagen men när jag gick därifrån så hade jag ett litet leende på läpparna. Hur gick det nu till? Jag mötte honom på en bestämd adress i centrala stan vid ett förutbestämt klockslag. Vi gick upp till lägenheten och han började blanda korten. Sen fick jag plocka ett kort för varje bokstav i mitt namn och sen berättade han lite om mig som person. Sen la han ett par stjärnor och fortsatte att berätta vad som kommer att hända, både inom den närmaste framtiden och på längre sikt. Han såg att jag skulle ut på en lång resa och då berättade jag att jag skulle till Kina imorgon och att jag var väldigt förtjust i det landet. Det kunde han förstå, dels så har jag levt i Kina i tidigare liv och har också en kinesisk guide, som jag dessvärre inte träffat ännu. På tal om tidigare liv så har jag också varit korsriddare, tiggare, zigenare, nunna, djurtämjare på cirkus (fast jag blev då dödad av en tiger, han var väl inte så förtjust i mig) mm, inte illa med den variationen. Det har varit ett givande besök som har gett mig svar på en hel del frågor och jag beklagar bara att jag inte kan närvara på storseansen på Två Världar imorgon eftersom jag sitter på flygplatsen i Köpenhamn vid den tiden. Jag är väldigt nöjd med mitt möte och det var nog inte sista gången jag träffade honom.

1 kommentar:

  1. Oooh spännande, jag kommer på mig själv att jag sitter och nästan klappar händerna. Jag tycker sånt är spännande!! =)

    SvaraRadera