fredag 2 oktober 2009

Nu blir det ett uppehåll.

Igår var det sista meditationen på ett tag och det känns väldigt tråkigt. Jag kommer sakna torsdagarna på Ametistgrottan men vem vet jag kan kanske så småningom styra mitt schema lite mer så att jag kan hitta någon lösning där. Gårdagens meditation var, precis som de senaste gångerna, jättehärlig. Djuret som var med mig denna gång var en räv.

Jag mötte återigen min guide och han pratade om min morfar, jag förstod inte riktigt vad han menade, är det min morfar som är min guide? Hette han Simon? Har frågat mamma vad min morfar hette, han gick bort väldigt tidigt så jag träffade aldrig honom, och han hette Erik, så vem Simon är är fortfarande en gåta för mig. Han gav mig också en liten guldring och sa att det var brådskande, att jag skulle ha den nära mig. Guldringen som han gav mig var densamma som jag fick av min moster när jag var liten, så nu hänger den om min hals. Vad som är meningen med detta har jag ingen aning om men tids nog lär jag väl få veta det.


Det kanske är någon som undrar vad djuren och växterna har för betydelse? Vi går ju alltid igenom det efter meditationen och har då hjälp av ett par böcker, skrivna av Carina Solöga Högman, som heter Djurens språk och Växternas språk.

Det kusliga är att det aldrig slår fel, det djuret eller växten/blomman som dyker upp stämmer så bra med ens livssituation här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar