söndag 11 oktober 2009

Helgen

Det har varit fullt upp sen jag kom hem i torsdags kväll. I fredags började jag med att åka till Kinesiska konsulatet för att lämna in min visumansökan. Det var rätt mycket folk där men tack och lov så tillhörde jag "rätt" kö, de flesta som var där skulle hämta sina visum men eftersom jag bara skulle lämna min ansökan så det gick på 10 minuter. Sen en snabb runda inne i Nordstan för att köpa lite smågrejer. Klockan ett skulle jag träffa CEO vid Järntorget för en lunch på Linne´gatan. Hon dök upp lite efter ett och hade med sig deras nya familjemedlem, tyvärr sovande men han vaknade till liv lite senare, Sicket charmtroll!!!

Vi hann med både lunch, fika och att springa runt i några butiker. Sen var det dags för mig att ta en tur till Systembolaget och Forex. Jag har haft lite pengar från olika länder liggande, så de skulle växlas in till norska kronor, det blev hela 320 nok, inte illa för lite mynt som legat och skräpat i några år... Ett litet tips för er som har har lite pengar över från semestern. Kvällen tillbringades i soffan eftersom jag har lite känningar av en förkylning. Givetvis så kollade jag Idol och jag kan bara inte låta bli att citera Reza: "om det här är min dröm, vakna mig inte." :)

Lördag = Melodikrysset och CH och jag kom överens förra lördagen att vi ska ha det som tradition nu eftersom vi inte kan ses i veckorna. Efter det så åkte vi ner till Backaplan och handlade lite sen körde hon mig hem. Tog en liten nappy eftersom jag inte är helt fit for fight. Sen var det bara att fräscha till sig och åka hem till dem igen, det var ju fotboll Sverige-Danmark, utgången blev väl inte riktigt vad vi hade hoppats på, tyvärr.

Idag ska jag bara ta det lugnt och mösa... och försöka se till att förkylningen går tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar