onsdag 10 juni 2009

Numerologi

Äntligen har jag tagit tag i en av mina "att göra"-saker. Jag har tagit mig i kragen och renskrivit numerologin - min egen. Riktigt intressant läsning. Kan ju inte lägga in allt här, det blev 20 sidor, men några smakprov kan jag ju alltid bjuda på. :)

Livsväg (livstal) 8 - Måluppfyllaren

Beskriver vilken väg du måste gå för att finna tillfredssällelse; det här är det viktigaste talet i ditt numerogram.

Inriktning: Att lära sig sätta upp mål.
Möjligheter: Att bli oberoende.
Nyckelord: Ambitiös, Kraftfull, Välorganiserad, Filantrop (välgörare), Pålitlig, Oberoende, Materialistisk, Girig, Hänsynslös.

POSITIVT: På den här livsvägen finns kampglädje och maktlystnad. Åttor är starka och uthålliga och kan vid behov bli hänsynslösa. De är dynamiska och har stor självtillit. De ogillar att vara i beroendeställning och att sträva efter självständighet är viktigt för dem. Deras ambition och behov av att balansera materiella och andliga ting mot varandra gör att de under hela livet sätter upp ständigt nya mål. Åttan är ett kraftfullt och självsäkert tal som sakta men säkert arbetar mot sitt mål. En åtta arbetar hårt och är en utmärkt organisatör vilket gör att arbetet ofta kommer att betyda mera än hemmet. Åttan är ytterligheternas tal: vinna eller försvinna! Åttor vill helst ta sig bra ut; det yttre är viktigt. De gör lätt ett skrämmande intryck på andra. Ofta har de en speciell talang för sport och idrott. Välbalanserade åttor är filantroper och tycker om att hjälpa andra, men när det väl är gjort bör hjälptagaren klara sig på egen hand. Detta tal fungerar bra i affärslivet där självförtroendet och styrkan kan få glänsa. Åttor har det inte alltid lätt här i livet; de får arbeta hårt för sin framgång.

NEGATIVT: Åttor blir lätt frustrerade. De kan försumma sina närmaste och är inte alltid till sin fördel på hemmaplan. När de blir giriga och överambitiösa går det dem inte längre väl i händer. Kom ihåg: ”Livet är ingen generalrepetition.” Nuet är en gåva. I egenskap av åtta planerar du ständigt för framtiden. Framtiden kanske aldrig kommer! Nuet är vad du har; ta väl vara på det.

· SAMSTÄMMIGA TAL: 2, 4, 8
· FÖRENLIGA TAL: 6
· NEUTRALA TAL 1, 5
· UTMANANDE TAL: 3, 7, 9

Mitt personliga år ser ut så här;

Personlighet år 7 (2009): Under det här året kommer din tro att utsättas för prövningar. Du ser på ditt liv och tänker: ”Herregud, jag kan inte fatta att det här har hänt.” Om du är en andlig person finns det en god chans att du upplever det på riktigt djup nivå. En känslomässig upplevelse. Till slut ifrågasätter du allting: ”Finns det en gud?” ”Vad gör jag här på jorden?” Det här är en tid för inåtskådande. Jag rekommenderar att du letar igenom metafysiska boklådor och utforskar religion och andlighet. Det här är också ett år då du kan överväga rådgivning eller terapi. Även om du helst vill vara ensam med dina tankar kan en rådgivare ibland hjälpa till att lotsa dig igenom de svåraste partierna och hjälpa dig att verkligen växa. Under ett personligt år 7 behöver du komma närmare vatten, för genom att vistas i vatten fokuserar du din energi. Du behöver vårda och älska dig själv, i synnerhet om du inte har något fast förhållande. Under år 7 kan du också ha svårt att prata med din partner. Du kan uppleva ett inre kaos, men det handlar om dig och inte din partner. Se till att du är öppen och tydlig med det, så att partnern inte tror att han/hon har gjort något fel.


Det var jag det, är ju både girig och hänsynslös - intressant, hade jag ingen aningom, hehe, men det är ju intressant att veta vilka sidor som kan dyka upp nör man minst anar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar