lördag 13 juni 2009

Benny Rosenqvist - Medium

Jag har precis läst ut Benny Rosenqvists tredje bok - Ljusfolket. Den handlar om rädslan för att leva och rädslan för att dö. Benny beskriver sin syn på livet efter detta, hur vi faktiskt har en livsplan att följa som skrivs innan vi kommer ner till jorden. Sen om vi väljer att följa den eller inte är ju upp till var och en. Det handlar om vad som händer när vi dör och att vi faktiskt har levt många olika liv.

Ett citat ur boken;

" Ju bättre man skött sig på jorden desto enklare får man det i nästa liv. Ungefär som på biltvätten: var sjätte tvätt är gratis! Så man kan sluta vara avundsjuk på folk som har det bättre än en själv. De har helt enkelt haft det skitjobbigt i sina förra liv och därför förtjänar precis allt underbart som händer dem i detta liv.

På andra sidan finns ingen avundsjuka. Där gläds alla åt varandras växande och man vet att kunskap kan vara svår att skaffa sig men alltid är skön när man har den."

Jag gillade verkligen boken och om ni är intresserade av det här ämnet så kan jag verkligen rekommendera den. Likaväl som att tro på olika gudar så köper jag det här rätt av. Om det verkligen är så eller inte ska jag låta vara osagt, det är upp till var och en att tro på vad de vill. Jag blir ju så nyfiken på vad jag själv har för uppgift här på jorden, vad är det jag ska lära mig? Har ju varit rätt så rastlös under årens lopp, flyttat eller bytt jobb om vartannat, nu har jag väl lugnat ner mig lite men ibland känner jag att det är dags att gå vidare i livet men jag håller mig mer sansad nu när tankarna dyker upp. Jag kan ju inte hålla på och flytta eller byta jobb hela tiden, jag vill så gärna finna min plats i tillvaron, är det på landet eller är det i staden? Är det överhuvudtaget i Sverige? Vad jag vill göra? Det har jag ju funderat på snart hela livet och jag har fortfarande ingen susning...

Därför är det jag som ska ringa till Benny på måndag, han har telefontid då, och boka en sittning. Jag har ringt en gång tidigare, för ungefär två år sen, hade i min enfald trott att jag skulle få en tid ett par veckor senare. Haha, vilket skämt, 1 (ett) års väntetid, hm, jag blev rätt paff och sa att jag skulle återkomma. Det hade jag inte räknat med, väntetiden alltså, men nu vet jag ju vad jag har att vänta och jag känner att det är läge nu.

Jag har också varit på en seans som Benny ledde på Två Världar. Nu har ju inte jag någon större erfarenhet av seanser men han var helt outstanding. Det var så träffsäkert, inget velande hit och dit som jag varit med om tidigare. Han var så trovärdig och rakt på sak. Gå och lyssna om han finns på en plats nära dig.

Benny har ju skrivit ett par andra böcker också, först kom Överlevaren ut. Den handlar om Bennys uppväxt, ingen trevlig uppväxt om man säger så. Ur hans traumatiska barndom föddes den intuition och känslighet som han använder sig av i sitt mediala arbete.

I den andra boken, Shoppa inte kärlek när du längtar, menar Benny att det inte finns några dåliga relationer. Alla relationer är bra, på gott och ont, därför att vi lär oss något av dem.

1 kommentar:

  1. Surfade runt o hittade din blogg.

    Du verkar gilla Benny. Han kommer ut med en andlig tidning tillsammans med Erika som är hans mediala kollega. Tidningen heter nära.

    eee.tidningennara.se

    SvaraRadera