lördag 16 oktober 2010

Tidens tempo

Tiden går så otroligt fort och det är redan lördag igen, tyckte att det var nyss jag satt och väntade på att Melodikrysset skulle börja - varför förändra lördagsrutinerna, hehe...

Har inte haft så mycket ork, eller lust heller för den delen, den här veckan. Också, kanske jag ska tillägga. Men idag känns det faktiskt lite annorlunda, underbart, ska nog ta tag i lite grejer som blivit liggande. Haha, jag tog ju tag i resten av garderoberna för ett tag sen, hittade en hel del som gömts och glömts därinne... Och var gjorde jag av alla dom grejerna, precis, i några högar i hallen och lite i vardagsrummet och det är just de grejerna som jag tror att jag ska ta itu med idag.

Tidigare i veckan så var jag och B.F i botaniska och strövade omkring - det är ju så härligt med hösten och all dessa färger och dofter. Vill man bo nära naturen emellanåt, eller?


I torsdags var det åter dags för min kurs i andlig utveckling, det är väl sjätte eller sjunde gången som vi träffas nu. Vi började med en härlig meditation med vintertema och det djuret som följde med mig på färden var en varg.

Temat för kvällen var länkning, dvs, vi öppnar upp oss för andevärlden och får kontakt med en, förhoppningsvis, anhörig till den personen som sitter framför en. Vi var väldigt många så jag kommer att prova på detta först nästa vecka men det är väldigt intressant att bara sitta bredvid som åhörare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar