måndag 4 oktober 2010

6 veckor

Japp,så länge sen är det sen jag slutade röka. Men jag måste nog erkänna att jag saknar att ta ett bloss emellanåt. Jag trodde, hört på omvägar, att allt skulle smaka och dofta så mycket mer men det vet jag inte om det stämmer. Istället är jag konstant rosslig i halsen - fortfarande. Smaklökarna har totalt försvunnit - inget smakar särskilt bra. Om saker och ting doftar mer? Eller snarare om jag känner doften starkare - jo, lite så är det nog. Kan ju gå förbi rökare, känna doften och undra varför jag slutade... Såna tankar har jag nuförtiden. Sen det största problemet av alla, vad gör man om man inte röker - precis, man äter och då pratar vi inte och frukt och grönsaker inte utan om godis och fikabröd, ja allt möjligt så länge det innehåller mycket kolhydrater... Det är nästan så att jag funderat på att börja röka igen med tanke på att jag egentligen inte hade nån jätteanledning att sluta utan bara fick för mig det. Men men jag ska nog försöka hålla ut ett tag till.

1 kommentar:

  1. Imponerande!! 6 veckor! Tänker mig in i situationen att vara utan min last som är choklad....

    SvaraRadera