måndag 18 oktober 2010

Sex timmars shopping...

Utanför fönstret så klamrar sig de sista löven desperat fast i den hårda vinden, solen lyser ännu med sin frånvaro till skillnad från igår - som gick i shoppingens tecken.


Klockan 9 träffades jag och CEO för vidare färd mot Ullared. Det var några år sen jag var där sist så jag såg verkligen fram emot besöket.


Ingen kö - det verkade riktigt lovande, men om sanningen ska fram så var det lite för bra för att vara sant. Ullared har ju utökat och alla människorna befann sig på insidan, puh. Ja ja i början gick det ju bra och man anpassade sig till rytmen men ju längre dagen gick desto mindre tålamod, så då gällde det att bita ihop så att man inte bara körde över nån med tanke på att det stod vagnar högt och lågt. Det tar tid att gå där, och de som känner mig vet att jag inte har världens tålamod när det gäller att gå i affärer. Vi var klara lite i fem (de stänger fem) och då kändes det ändå som om vi missat en del. That´s life!

Japp, jag kan med stolthet i rösten säga att jag sett dem. Alla tre dessutom. Vilka jag pratar om? Självklart så är det Boris, Morgan och Ola-Conny jag pratar om, de två senare utstyrda i stjärngossemundering... Dessvärre inga bildbevis, men det är sant, jag lovar!

Om det är någon som följt serien så kanske ni minns den där tjejen som var helt knäckt över att ha tappat bort sin kundvagn. Någon har tänkt till ordentligt, så numera ser vagnarna ut såhär:

Det var två trötta törstiga shoppare med otroligt lågt blodsocker som åkte hem igen vid fem-tiden, puh! Men vi kommer snart tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar