lördag 17 april 2010

Lugn & ro.

Då var det lördag igen och det där med sovmorgon tycker jag är lite överreklamerat. Varför sova ut när man är ledig? Har varit uppe sen halv sex men nu börjar jag bli lite trött... Denna helg kommer att gå i lugnets tecken för det är vad jag behöver just nu. Inga krav, inga måste-hinna-med-att-göra-listor (bara om andan skulle falla på förstås). Nä, nu skiter jag i alla måsten och bara är. Visserligen ser mitt hem ut som om det skulle behöva en omgång, minst sagt, men det blir som sagt om jag känner för det. Har inte haft en höjdarvecka om man säger så. Har varit trött ända in i själen både fysiskt och psykiskt, har ingen aning om vad det beror på men så har jag känt mig ett tag nu. Har tagit ett tillfälligt break med LCHF, fick för mig att jag kanske hade någon brist på något för det har verkligen inte känts som det ska. Funderade till och med på om jag skulle gå till doktorn, med tanke på att jag brukar springa ner vårdcentralen, fast idag känns det lite bättre men som sagt det blir riktigt lugnt nu, tänker inte ens ha dåligt samvete för att disken börjar likna ett berg eller att dammråttorna står i kö till dammsugaren. Så ni som är lediga - njut av dagen, fast solen verkar lysa med sin frånvaro.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt...hoppas att det blir bättre snart! //Kram Helena

    SvaraRadera
  2. När det är motigt värre är det svårt att se en ljusning. Men när vindarna lägger sig och solen tittar fram hoppas vi att solens varma strålar når dig!

    Du tar ju förståndigt hand om dig när du ratar alla "måsten" och har det lugnt. Det går åt rätt riktning ska du se. Kramar Annika

    SvaraRadera