fredag 9 april 2010

Slut på time out - förhoppningsvis...

Det är ju synd att påstå att jag skriver mycket på min lilla blogg nuförtiden. Vet inte vad som händer, tiden bara rusar iväg och så blev det inget idag heller. Har haft lite skrivkramp, minst sagt, ett tag nu. Det enda som händer här är ju en publikation av Melodikrysset varannan vecka, kanske inte så uppskattat av alla, hehe. Det är inte så att det saknats ämnen att skriva om, nej det är inte det som är problemet, snarare tvärtom. Jag har haft en hel uppsjö med ämnen som jag ville dela med mig av och skriva om. Istället har jag samlat dem på hög tills de blivit inaktuella och när det går för lång tid så känns det inte roligt att skriva om en sak som hände för ett par veckor sen.

Så vad är det som händer i mitt liv nu? Jo jag är tillbaka på Hornbach sen några veckor tillbaka, hade från början en 80%-ig tjänst, vilket jag tyckte var toppen (=gott om fritid). Det varade i några veckor så nu är det heltid som gäller (=fler ören i månaden)...

Jag har även börjat med LCHF igen, efter en längra paus, eller hur man nu ska uttrycka sig. Visserligen fick jag ett par återfall igår och idag men nu är jag på banan igen. Återfallen berodde nog mest på att resultatet inte blev vad jag önskade de senaste två veckorna och då är det ju väldigt synd om mig...

Annars kan man nog säga att våren faktiskt har visat sig idag med en härlig och solig dag. Våren är ju en underbar tid men det är också den perioden på året som människor är som mest deprimerade, undertecknad är inget undantag. Just nu är jag bara så trött i kropp och själ att jag vill dra täcket över huvudet tills tröttheten gått över. När jag är inne i dessa perioder, nej jag lider inte av allvarliga depressioner, snarare en liten släng som brukar gå över på några dagar, så är det svårt att se positivt på tillvaron. Jag har börjat föra anteckningar om att det faktiskt går att hitta positiva saker i vardagen. Varje kväll, alternativt morgonen därpå, så skriver jag upp tre bra saker som hänt under dagen. Ibland får man verkligen gnugga geniknölarna för att hitta något som har varit bra under dagen. jag skriver också upp tre saker som jag är tacksam för, samma sak där, ibland är det svårt att komma på något men än så länge har jag lyckats hitta något varje dag. Ta bara den dagen när jag började dagen med att skålla armen på mitt brännheta kaffe. några timmar senare så ramlade på jobbet och slog upp ett par jack straxt under läppen, vad hade jag att vara tacksam över, det gjorde ju ont. Men jag kom faktiskt på något och det var att jag var väldigt tacksam för att jag inte hade bränt mig mer och framförallt att jag inte hade slagit ut några tänder. Jag tror att man kan behöva en liten tankeställare ibland, särskilt om allt känns grått och hopplöst, för visst har vi det rätt bra egentligen. Jag tror mest att det handlar om den tiden vi lever i med alla ideal och att man ska ha det si och så och vara si och så, vi känner att vi har för höga krav på oss helt enkelt. Även om man nu, som jag, blir otroligt trött på våren så får man ju ochså en massa energi när solen skiner och det ska visst vara fint hela helgen. Även om jag jobbar så går allt så mycket lättare när det är fint väder.

1 kommentar:

  1. Hej kära du!
    Kul att du skrivit. Ja visst är det lätt att hålla med när du skriver om "att man ska ha det si och så och vara si och så". Men så är det några vänliga själar som får en att förstå att man faktiskt duger som man är. Man kan inte älska alla och alla kan inte älska en annan men riktiga kompisar är värdefulla. Visst svider det när det händer saker som inte är positiva men att söka sig till saker och personer som får en att må bra är väl det viktigaste i livet och hälsan. Nu menar jag inte ytliga "saker" utan det enkla kan vara det bästa. Kramar Annika

    SvaraRadera