fredag 9 april 2010

Tage Andersens Kameliautställning

Förra helgen var jag och tittade på Tage Andersens kameliautställning i Trädgårdsföreningen. För er som inte vet vem Tage Andersen är så kan jag berätta att han är en dansk blomsterkonstnär som har sin butik/atelje i Köpenhamn. Jag har besökt butiken några gånger, ett måste om man är i Köpenhamn, och den är helt fantastisk. Butik och butik förresten det är mer som en underbart charmig atelje/utställningslokal där man kan gå och titta och låta sig inspeireras. Personligen så är jag helt såld på det han gör och själv ser han ut som klippt och skuren från 1800-talet. Han håller även på mycket smide och silver som passar till hans stilleben. Nån gång inom en inte allför lång framtid vill jag bli ägare till hans inspirerande böcker.

Även om det skulle klia i fingrarna hos många männskor att ta fram skurborsten så skulle det inte hända mig. Jag tycker att det är väldigt vackert och charmigt med denna patina på fönsterkarman.

Njut nu av några vackra bilder på Kameliorna.

Vacker kruka med charmig patina, som sagt var...


Kamelia är en otroligt vacker och perfekt blomma men kanske inget för vem som helst. Det kräver sin omvårdnad och är väldigt ömtålig, så det är inget man bara köper, ställer på fönsterbrädan och håller tummarna att den ska överleva...

Här har jag mixtrat lite med ljuset och det blev inte så dumt, jag är iallafall nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar