lördag 20 februari 2010

Snart är det dags att börja jobba.

Men innan dess har jag tre veckor ledigt och då ska minsann alla projekt fixas, hehe. Jag var på jobbsamtal igår på Hornbach. Det var ju inte så avancerat denna gång eftersom de känner mig vid det här laget och de tyckte att det skulle bli kul att jag skulle komma tillbaka och det känns ju alltid skönt. Det ska bli så roligt att träffa kollegorna från förra sommaren, vi hade det rätt kul faktiskt, i alla fall för det mesta. Framförallt så är det gott att ha många människor omkring sig istället för att sitta på ett kontor med bara ett par kollegor. Riktigt alla lär jag väl inte träffa för en del kommer inte att vara där, tyvärr, men det stora flertalet finns på plats.

Annars så har jag faktiskt börjat ta tag i mitt vardagsrum, detta oinspirerade rum som har hängt över mig så länge. Komprimerade ihop böckerna så att en hylla blev tom.


Och jag blev väldigt nöjd med resultatet, det kanske inte är lika lätt att hitta en viss bok längre men det här är ju så mycket snyggare och framförallt så är det inte lika störande för ögat (ja, jag har mina ideer) som det blir när det står huller om buller. Sen skulle den ner till källaren. Jag var inne på att be någon om hjälp, men kom på att de flesta nog jobbade och det gick ju inte att vänta heller... Så jag började att hasa ut min Billy-hylla ur lägenheten, nu är den ju lite hög så det fick bändas och böjas, främst min rygg eftersom bokhyllan inte är så lätt att böja. Sen kom nästa pärs - att få in den i hissen... puh. Men nu står den i källaren och så här i efterhand så skulle jag nog ha bett om hjälp för ryggen är inte vad den borde vara, hehe.

Efter Hornbach så traskade jag, halvt förblindad av snön, till Tapetmagasinet. Nu skulle det minsann letas efter färg... Jag vill ju ha en matt cerise (!) på väggarna men utbudet var inte det bästa, förstår inte varför, vill inte alla ha rosa väggar??? Jag kom därifrån med två provburkar färg och lite sandpapper. Det bara är ju så, när jag har tidspress på mig så får jag saker och ting gjorda... för det mesta iallafall.

Att det är snökaos ute har väl inte undgått någon vid det här laget... ute snöar det på tvären och Göteborg ligger som i en dimma... Tidigare i morse var det lite lugnare och då såg det ut så här, nej jag var inte ute på en morgonpromenad bilderna är från balkongen, den franska...

2 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa dina rader, en lördag innan Melodikrysset också.
    Grattis till jobbet!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack, det är ju så när man är upp i ottan... Ha det så gott!

    SvaraRadera