torsdag 18 februari 2010

Kontraster

Man kan ju nästan tro att det som hänt i mitt liv, och varit något att skriva om de senaste veckorna har varit Melodikrysset. Det har ju inte skrivits om så mycket annat, om man säger så...
Jag lever och är vid god hälsa, hehe. Det har bara varit det att det är så mycket jag vill skriva om och då känns det genast så stort och då blir det ingenting istället men nu är tanken att jag ska lätta på trycket och få ner lite på pränt.

Jag måste bara säga att det är skönt att vara tillbaka i Göteborg på "heltid" igen. Det är ju först när man befinner sig på annan ort, och land för den delen, som man inser hur mycket man faktiskt saknar staden. Ja, jag är bortskämd med att ha spårvagnen utanför dörren och efter en kort promenad så är jag i centrum med hela dess utbudet. Det är sånt man inte tänker på när man lever i det, sånt man inte uppskattar förrän motsatsen bevisas. Däruppe bodde jag verkligen på landet med 30-40 minuter till närmaste affär, bussarna fick jag aldrig någon koll på. När man inte har bil så är det långa sträckor till allt oavsett vad man vill göra. En fördel med att bo så, för det fanns en sådan också, var att man var nära naturen och det var så gott. Det är väl det jag kan sakna nu när jag bor som jag gör. Men fördelarna väger lätt upp nackdelarna.
En annan sak som är lite annorlunda nu är att där hade jag varken TV eller dator på kvällarna och snacka om att man hade tid till annat, såsom att skriva av sig, läsa och en hel del funderingar. Nu när jag är hemma så inser jag hur mycket tid jag lägger på både TV och dator, det är inte så lite det. Igår bestämde jag mig för att ha en TV- och datorfri dag, och genast hade jag hur mycket tid som helst till sådant som jag tänkt göra men inte haft "tid" eller framförallt lust till att göra. Det är ju så att när man skippar TV och dator så har man plötsligt en massa tid över till att göra det där som blivit liggande så länge, sånt som man haft dåligt samvete för att det bara inte blivit gjort. Så från och med nu så blir det minst en TV-och datorfri dag i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar