lördag 12 december 2009

Näsdropp...

Slutet på denna vecka har gått i förkylningens tecken... När jag satt på tåget i torsdagskväll så var det bara ingen hejd på droppandet och jag var tacksam för att jag, det sista jag gjorde, slängt ner ett paket servetter i väskan. Nu snackar jag inte om såna där små utan helt vanliga stora, hehe. De kom väl till pass om man säger så. Väl framme vid stationen så letade jag upp mina paranteser som anlänt med ett tåg några minuter tidigare. Väl hemma så kom jag rätt snabbt i säng, eller rättare sagt soffan, efter ett glas Treo, hur skulle jag kunna överleva utan detta mirakelmedel, jag bra frågar...

Igår var det dags för ett välbehövligt besök hos frisören, äntligen! Så nu är luggen borta, vet inte om det är vattnet, värmen inomhus eller bara luften i Norge som får mitt hår att visa sig från sin absolut sämsta sida. Ni som känner mig vet ju att jag avskyr "bad hairdays" och det har varit ett konstant problem däruppe, men nu är det förhoppningsvis löst...

Givetvis satt vi bänkade framför tv:n på kvällen för att se Idol-finalen. Dock så tittade vi på Ullared innan. Jag satt där med öppen mun och bara undrade hur en del tänker. Tillbringa två veckor på Ullared och shoppa för hela året med en slutsumma på över 50 000 kronor, hur tänker man då???? Personligen så förstår jag inte det. Visst kan det vara trevligt att åka dit några timmar och shoppa lite nån gång men, ja vad ska jag säga, det är ju upp till var och en hur och var man tillbringar sin semester. Åter till Idol, jag var ju på Scancinavium förra helgen och kollade, jag var inte direkt ensam om man säger så... Brorsan med familj var på besök och det är verkligen skillnad när det är live, det går bara inte att komma ifrån. Så Erik! Grattis, du var verkligen värd att vinna!!!

Tänkte till slut visa hur de fixar lite julstämning på gatlyktorna i Mysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar