lördag 25 juli 2009

Fredagsshopping

Det där med att åka och handla när man är hungrig är ju som bekant ingen vidare smart ide', dessutom fredag och löning, det var väl därför jag fick för mig att göra det igår.



Jag slutade 16, och helt plötsligt fanns det massor av tid kvar på kvällen, till skillnad när man slutar 20 då det i stort sett bara är att åka hem och lägga sig . Jag fick för mig att jag skulle testa Ica på Mölndalsvägen, smart drag. Jag har inte varit där tidigare och det var inte så lätt att hitta sakerna som skulle inhandlas om man säger så. Sprang omkring, fram och tillbaka som en yr höna.


Till slut hade jag iallafall hittat det jag skulle + en hel del annat som såg gott och trevligt ut. Jag insåg att när korgen var rågad så var det säkrast att gå raka spåret till kassan, jag skulle ju trots allt få med mig det hem. Det var ju tur att jag inte fått för mig att ta en vagn, hade säkert fyllt den också och hur skulle jag då ha fraktat hem varorna, taxi eller? Ibland önskar jag att jag hade en bil, det hade underlättat en en del. När jag väl stod och väntade på vagnen med mina kassar så dök det upp någon som varit väldigt frånvarande på senaste tiden.

Det verkar lovande inför min lediga helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar