lördag 18 december 2010

Nu kan jag ta en promenad...

Ledig, såå skönt att bara kunna ta det lite lugnt idag. Inte för att jag klagar på mitt juljobb, icke, jag har det jättebra och dagarna bara rinner iväg, så man kan lugnt säga att jag trivs. Jag och U.L diskuterade lite hur länge vi hade varit där, hon har ju varit där i hur många år som helst och jag? Efter mycket funderande så kom vi på att jag varit där till och från i åtta (8) år, herregud, jag är ju snart uppe i guldklocka.... Dessvärre har jag inga bilder på min vackra arbetsplats men förhoppningsvis så kan jag slita mig från datorn nån dag och gå runt och ta lite bilder som jag kan lägga in lite längre fram.

I torsdags så var det något halt, som säkert inte någon missade. Det är något som jag inte gillar med vintern, dessa isiga trottoarer som gör att man tar små försiktiga myrsteg och hela tiden är livrädd för att halka. Vägen mellan spårvagnen och jobbet är inte lång men det tog sin lilla tid eftersom ingen förbarmat sig över trottoarerna denna torsdagsmorgon. Jag kom på mig själv att börja fundera på broddar - pensionärsvarning med andra ord. Gissa vem som några timmar senare var en lycklig ägare till ett par? Jomenvisst, visst är jag nu ägare till ett par. Så nu är jag till och med sugen på att ta en promenad eftersom jag slipper gå och spänna mig hela tiden utan kan njuta av den vita vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar