fredag 6 november 2009

Jag hatar att frysa...

En varm lägenhet är ju något som man tar för givet men jag har fått känna på motsatsen ett par dagar. Första kvällen låg temperaturen på 11-12 grader, lite för kallt för min smak, det var bara att plocka fram allt jag hade i garderoberna + ett par plädar. På jobbet var det inte heller särskilt varmt eftersom snickaren höll på att fixa lite och sprang ut och in mest hela tiden och släppte in en massa "frisk" luft. Trodde allvarligt att jag skulle bli sjuk. Kväll nummer två var ungefär likadan, började allvarligt fundera på vad jag gjorde i lägenheten, varför jag inte var hemma i Göteborg i min varma lägenhet. Kväll tre började det hända lite, var uppe hos min hyresvärd och fick med mig en värmefläkt ner till lägenheten, hur gott som helst. När jag vaknade i går morse så var det varmt och skönt i lägenheten, kunde t.o.m gå barfota på klinkergolvet utan att fötterna blev till isbitar. Varför det var så kallt? Vi hade testat lite knappar och kommit åt att stänga av den som var till golvvärmen... Så nästa vecka kan jag börja att greja lite i lägenheten, vilket verkligen kan behövas, beroende på hur mycket jag får med mig på tåget...
Torsdagsmorgonen bjöd åter på lite snö och så här såg det ut när jag var på väg till jobbet i går morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar